ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اصلاح ۱۲۹ معبر شهری در مشهد برای روان‌سازی ترافیک | ۴ میلیاردتومان برای اصلاح هندسی معابر هزینه شده است

  • کد خبر: ۲۰۸۰۲۲
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
اصلاح ۱۲۹ معبر شهری در مشهد برای روان‌سازی ترافیک | ۴ میلیاردتومان برای اصلاح هندسی معابر هزینه شده است
مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌و‌نقل شهرداری مشهد با بیان اینکه اعتبارات حوزه اصلاح هندسی معابر امسال مبلغ ۴ میلیاردتومان است، ادامه داد: به طور کلی مهم‌ترین وظایف این سازمان بهبود وضعیت ترافیکی در معابر شریانی شهر مشهد است.

به گزارش شهرآرانیوز مدیریت و روان‌سازی ترافیک در معابر کلان‌شهری همچون مشهد در کنار ساخت پل‌های متعدد و تقاطع‌های چندسطحی با هزینه‌های بالا، در برخی معابر نیازمند نگاه مهندسی است تا با کمترین هزینه، بالاترین میزان بهره‌وری از معابر موجود شهری محقق شود. در سال‌های اخیر این نگاه نیز در کنار ساخت پل‌ها و تقاطع‌ها در بدنه مدیریت شهری مشهد وجود داشته و مهندسان، کارشناسان، طراحان و مدیران شهرداری با ارائه طرح‌های مختلف در معابر شهری به ویژه معابری که امکان ساخت تقاطع در آن نیست، به دنبال اصلاح هندسی معابر شهر بوده‌اند.

شاید بتوان گفت که نمونه بارز از اصلاح هندسی معابر برای شهروندان مشهدی، اصلاح هندسی بولوار جانباز در تقاطع جانباز – شهید فرامرز عباسی بوده است، اما در این سال‌ها معابر دیگر شهری نیز دستخوش تغییرات شده تا ترافیک‌های سنگین در این معابر به حداقل برسد. پروژه‌های مربوط به اصلاح هندسی معابر شهری مشهد همچنان یکی از موضوع‌های در دستورکار مدیریت شهری محسوب می‌شود. بنا بر اعلام مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری مشهد امسال تعداد ۱۲۹ طرح اصلاح هندسی معابر آماده و برای اجرا به مناطق مختلف شهری ابلاغ شده است.

علی سمیعی در گفتگو با شهرآرا درباره این موضوع گفت: از تعداد ۱۲۹ طرح اصلاح هندسی معابر اعلام شده به مناطق در سال جاری، تعداد شش طرح مربوط به منطقه یک شهری و یازده طرح نیز مربوط به منطقه ۲ است، ضمن اینکه هفده طرح مربوط به منطقه ۳، سه طرح مربوط به منطقه ۴ و هشت طرح مربوط به منطقه ۵ است. دوازده طرح هم مربوط به منطقه ۶ است و چهارده طرح مربوط به منطقه ۷ و پنج طرح مربوط به منطقه ۸، شش طرح مربوط به منطقه ۹، دوازده طرح مربوط به منطقه ۱۰، سیزده طرح مربوط به منطقه ۱۱، نوزده طرح مربوط به منطقه ۱۲ و در‌نهایت سه طرح اصلاح هندسی مربوط به منطقه ثامن مشهد بوده است.

روان‌سازی ترافیک در بزرگراه‌های شهر

وی همچنین درباره برنامه‌های سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری مشهد برای روان‌سازی ترافیک شهری اظهار کرد: امسال نیز روان‌سازی مسیر بزرگراه پیامبر اعظم (ص) در محدوده میدان قائم، روان‌سازی بزرگراه وکیل‌آباد در محدوده زیرگذر بولوار کوثر تا محدوده بولوار شهید باهنر، روان‌سازی بزرگراه شهید میرزایی حدفاصل میدان امام حسین (ع) تا پل نوغان، بازنگری تابلو‌های راهنمای مسیر در بزرگراه‌های شهر و معابر شریانی و شناسایی تقاطع‌های فرماندهی نیازمند ارائه طرح حق‌تقدم عابرپیاده در دستورکار مدیریت شهری مشهد است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌و‌نقل شهرداری مشهد با بیان اینکه اعتبارات حوزه اصلاح هندسی معابر امسال مبلغ ۴ میلیاردتومان است، ادامه داد: به طور کلی مهم‌ترین وظایف این سازمان بهبود وضعیت ترافیکی در معابر شریانی شهر مشهد است و دیگر معابر از سوی شهرداری‌های مناطق و با همکاری مشاوران ذی‌صلاح و در برخی موضوع‌ها با مداخله سازمان ترافیک اصلاح می‌شود. بنابراین، وضعیت معابر شریانی فارغ از رانندگی پرخطر یا بی‌توجهی به مقررات راهنمایی و رانندگی توسط بعضی از رانندگان، از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

اصلاح هندسی میدان جهاد در انتظار تأمین بودجه

سمیعی در ادامه به برخی از معابر شریانی شهر که نیازمند اصلاح هندسی هستند، اشاره کرد و گفت: یکی از معابر اصلی شهرمان در محدوده میدان جهاد در بزرگراه سردار سلیمانی، نیازمند اصلاح هندسی معبر است. این معبر اکنون دارای طرح اصلاح هندسی است و در صورت تأمین بودجه موردنیاز از سوی شهرداری منطقه، اقدامات لازم برای اصلاح انجام خواهد شد.

وی افزود: همچنین ایمن‌سازی بزرگراه وکیل‌آباد در هر دو سمت این معبر در دست اجراست و روان‌سازی ترافیک در بزرگراه پیامبر اعظم (ص) در محدوده پل قائم تا ابتدای خیابان امام‌هادی (ع)، بولوار وکیل‌آباد در محدوده زیرگذر کوثر و بزرگراه شهید میرزایی محدوده خیابان مسلم از دیگر اقدامات در حوزه اصلاح هندسی معابر محسوب می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌و‌نقل شهرداری مشهد بیان کرد: شناسایی معضلات ترافیکی معابر بزرگراهی و شریانی شهر و تقویت شبکه با ارائه اصلاحات هندسی و طرح‌های ایمن‌سازی و انجام اقدامات لازم با هماهنگی پلیس راهور برای شناسایی ۴۳ نقطه، نیازمند اجرای طرح‌های اصلاح هندسی برای رفع گره‌های ترافیکی در شهر نیز از دیگر فعالیت‌های مدیریت شهری در حوزه اصلاح هندسی معابر محسوب می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->